ဘာသာရွိ၊ ဘာသာမဲ့နဲ႔ ဘာသာလြတ္လူသားတို႔အေၾကာင္း (၃)
-လင္းထက္ေဆြ-
(အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အပိုင္း-၃ တင္ဆက္ေပးရန္ ေနာက္က်သြားသည့္အတြက္ အႏူးအညႊတ္ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္ ..)
တကယ္ပဲ လူတစ္ေယာက္မွာ ေရြးခ်ယ္စရာက ဘာသာရွိအျဖစ္နဲ႔ ဘာသာမဲ႔အျဖစ္ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရွိသလား။ စာေရးသူတို႔ ငယ္စဥ္ကာလတုန္းကေတာ႔ ဘာသာမဲ့အျဖစ္ဆိုတာေတာင္ ေရြးခ်ယ္ခြင္႔မရွိသလိုပါပဲ။ လူမွန္ရင္ ဘာသာတစ္ခုခု ရွိကိုရွိရမယ္ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ကို ပတ္ဝန္းက်င္လူ႕အဖြဲ႕အစည္းက အေသဆုပ္ကိုင္ထားပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ကာလကေတာ႔ အရင္ထက္စာရင္ လူေတြရဲ႕ ပုဂၢလိကယံုၾကည္မႈေတြကို ပိုမိုလြတ္လပ္ခြင္႔ေပးလာလို႔ ဘာသာမဲ႕ရပ္တည္သူေတြလည္း ရွိလာပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ဘာသာမဲ့ေတြ ရဲ႕ တရားဝင္ရပ္တည္မႈ ရရွိေအာင္ေတာ့ ကာလအေတာ္ၾကာေအာင္ေစာင္႔ရလိမ့္ဦးမယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
မိမိရဲ႕ကိုယ္ပိုင္အျမင္ကို ေျပာရရင္ေတာ႔ ေရြးခ်ယ္စရာက ဘာသာရွိအျဖစ္နဲ႕ ဘာသာမဲ႔အျဖစ္ ႏွစ္မ်ိဳးအျပင္ ေနာက္ထပ္တစ္မ်ိဳး ရွိေသးတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ဘာသာရွိျခင္းက ပထမလမ္း၊ ဘာသာမဲ႕ျခင္းက ဒုတိယလမ္းဆိုရင္ တတိယလမ္းက ဘာျဖစ္မလဲ။ တတိယလမ္းကေတာ႔ ဘာသာစြဲမရွိတဲ့ ဘာသာလြတ္သူ (Religious Free Thinker) ရဲ႕လမ္း ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဘာသာလြတ္သူရဲ႕ ရပ္တည္မႈကေတာ႔ ထူးျခားတဲ့အေနအထားျဖစ္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဘာသာလြတ္သူရဲ႕ ခံယူခ်က္ေတြထဲက အခ်ိဳ႕ဟာ ဘာသာရွိသူေတြနဲ႕ တူေနမယ္ အခ်ိဳ႕ေတြကေတာ႕ ဘာသာမဲ႕သူေတြနဲ႕ ဆင္ဆင္တူေနမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ႕ ဘာသာရွိသူေရာ ဘာသာမဲ႕သူမွာပါ မရွိတဲ႔ သီးျခားသေဘာေဆာင္တဲ႕ ခံယူခ်က္ေတြလဲ ဘာသာလြတ္သူေတြမွာ ရွိေနတယ္ဆိုတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဘာသာလြတ္သူဟာ ငယ္စဥ္က ဘာသာရွိသူ ျဖစ္ခဲ့မယ္။ ႀကီးျပင္းလာတဲ့အခါ ဘာသာမဲ႕သူ အျဖစ္ကိုလည္း ေရာက္ခ်င္ေရာက္ခဲ့ဖူးမွာပဲ။ ဘာသာရွိျခင္းနဲ႕ ဘာသာမဲ့ျခင္း ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးျပစ္ေတြကို ကိုယ္တိုင္ျမင္ေတြ႕ခံစားလာရၿပီးမွ ဘာသာလြတ္သူအျဖစ္ကို ေရာက္ရွိလာခဲ့တာျဖစ္တယ္။
ဘာသာလြတ္သူေတြမွာ ရွိေနတဲ႔ ဘာသာေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ခံယူခ်က္ေတြကို အႏွစ္ခ်ၾကည္႔ရင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႕ရတယ္။
(၁) နာမ္ဝိညာဥ္ပိုင္းဆိုင္ရာပမာဏ(Transcendental/ Spiritual Dimension) ဟာ လူသားဘဝျဖစ္တည္မႈရဲ႕ မရွိမျဖစ္အေရးပါတဲ့ အစိတ္အပိုင္းလို႔ ခံယူတယ္။ အျမင္႔မားဆံုးေလာကုတၱရာသစၥာတရား ရွိတယ္လို႕ ျမင္ပါတယ္။ ဒီအျမင္႔မားဆံုး ေလာကုတၱရာသစၥာတရားကို လူသားဟာ မ်က္ေမွာက္ျပဳ ထိေတြ႕သိျမင္ႏိုင္တယ္လို႕လည္း ျမင္ပါတယ္။(ဒီ အခ်က္က ဘာသာမဲ့သူေတြ နဲ႕ အဓိကကြဲျပားခ်က္ပဲ ျဖစ္တယ္)
(၂) ဒီ အျမင္႔မားဆံုးေလာကုတၱရာ သစၥာတရားဟာ ဘာသာစကား ပညတ္စံနစ္ေတြကို လြန္ေနတာေၾကာင္႔ သစၥာတရားကို တစ္စံုတစ္ခုေသာ ဘာသာေရး အင္စတီက်ဴးရွင္း-ဂိုဏ္းဂဏ တစ္ခုခုက ယတိျပတ္အၾကြင္းမဲ႕ ပိုင္ဆိုင္တယ္ဆိုတာကို ျငင္းပယ္ပါတယ္။ (ဒီ အခ်က္က ဘာသာရွိသူေတြနဲ႕ အဓိကကြဲျပားခ်က္ပဲ ျဖစ္တယ္)
(၃) တစ္ဆက္တည္းအားျဖင္႔ ဘာသာလြတ္သူေတြဟာ ဘာသာေရး အင္စတီက်ဴးရွင္း-ဂိုဏ္းဂဏ တစ္ခုခုရဲ႕ အၾကြင္းမဲ့ဆံုးျဖတ္ခြင္႔အာဏာကိုလည္း ျငင္းပယ္ပါတယ္။ ဘာသာလြတ္သူေတြကို ဘယ္ဘာသာဝင္ျဖစ္ပါတယ္လို႕ ေယဘုယ်ေျပာလို႔ရေပမယ့္ ဘာသာတရားကို အနက္ဖြင့္ရာမွာ ဘာသာလြတ္သူဟာ မိမိကိုယ္ကို အျပည္႔အဝတာဝန္ယူဖြင့္ဆိုသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာလြတ္သူေတြ အားလံုးေလာက္နီးပါးဟာ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ဂိုဏ္းဂဏစြဲမထားသူေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။
(၄) အျမင္႔မားဆံုးေလာကုတၱရာသစၥာတရားဟာ အဆင္႔ျမင့္ဘာသာတရားႀကီးေတြအားလံုးမွာ အသြင္အမ်ိဳးမ်ိဳး အကန္႔အသတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ေဖာ္ေဆာင္တည္ရွိေနႏိုင္ခြင့္ကို အေလးအနက္ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဓမၼတရားအသီးသီးရဲ႕ ကြဲျပားျခားနားေသာပန္းတိုင္မ်ား တည္ရွိေနမႈကို လက္ခံပါတယ္။
(၅) တစ္ဆက္တည္းအားျဖင္႔ ဘာသာလြတ္သူေတြဟာ အျမင္႔မားဆံုးေလာကုတၱရာ သစၥာတရားထံကို ခ်ဥ္းကပ္ေရာက္ရိွႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြလည္း မ်ားစြာရွိႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို လက္ခံသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
(၆) ဘာသာလြတ္သူေတြဟာ ဓမၼတရားအသီးသီးေတြရဲ႕ မတူကြဲျပား ျခားနားမႈကို လက္ခံတဲ့အျပင္ ဓမၼတရားတစ္ခုစီရဲ႕ ေဘာင္ထဲမွာလဲ မတူကြဲျပား ျခားနားတဲ့ အနက္ဖြင္႔ဆိုခ်က္ေတြ ရွိေနတာ ျဖစ္သင့္တဲ့၊ သဘာဝက်တဲ့အရာျဖစ္တယ္ဆိုတာကို လက္ခံပါတယ္။
(၇) ဘာသာလြတ္သူေတြဟာ မိမိစရိုက္သဘာဝနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ဓမၼတရားတစ္ခုခုကို အေျခခံထား က်င္႔သုံးေဆာက္တည္ေသာ္လည္း အျခားအျခားေသာ မိမိနဲ႕ အေလွ်ာ္ျဖစ္တဲ႕ ဓမၼတရားေတြရဲ႕ သြန္သင္ခ်က္ေတြကိုလည္း ေဝဖန္ဆန္းစစ္ကာ လက္ခံက်င့္သံုးျခင္း ျပဳႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
(၈) ဘာသာလြတ္သူေတြဟာ အျခားေသာ ဓမၼတရားေတြအေပၚသာမက ဒႆနပညာ၊ သိပၸံပညာ၊ အႏုပညာ၊ လူမႈသိပၸံပညာ စေသာ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္အသီးသီးရဲ႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကိုလည္း ပြင္႔လင္းတက္ၾကြေသာအျမင္၊ အစြဲလြတ္ေသာစိတ္ထားနဲ႕ ေဝဖန္ဆန္းစစ္ကာ လက္ခံက်င့္သံုးျခင္း ျပဳႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာသာေရး အေပၚ ဘာသာလြတ္သူရဲ႕အျမင္
ဒီအခ်က္ေတြကိုၾကည္႔ရင္ ဘာသာလြတ္သူဆိုတာ ဘာသာေရးအစဥ္အလာတစ္ခုခုကိုပဲ ေဘာင္ခတ္မစြဲလမ္းသူ ဘာသာေရးအင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ားနဲ႕ လြတ္ကင္းစြာရပ္တည္ေနသူျဖစ္ေပမယ့္ ဘာသာမဲ့သူလို ဘာသာေရးဆိုင္ရာပန္းတိုင္က်င္႔စဥ္နဲ႕ အမွန္တရားေတြကို ပစ္ပယ္သူေတြ မဟုတ္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ေဒါင္းငွက္ေတြဟာ ေရေသာက္တဲ႔အခါမွာ အဆိပ္အေတာက္ကို ဖယ္ရွားၿပီးေတာ႔ သန္႔စင္တဲ့ေရကို ခြဲထုတ္ၿပီးေသာက္ႏိုင္သလိုပဲ ဘာသာလြတ္သူဟာ ဘာသာေရး အစဥ္အလာေတြမွာ ရွိေနတဲ့ တရားေသဝါဒ အဆိပ္အေတာက္ေတြကို ဖယ္ရွားၿပီး မိမိရဲ႕ ဓမၼခရီးအတြက္ အသံုးဝင္မယ့္၊ လက္ေတြ႕အက်ိဳးရွိမယ့္ သြန္သင္ခ်က္ေတြ၊ တရားဓမၼေတြကို ထုတ္ယူက်င့္သံုးႏိုင္သူ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင္႕ ဘာသာလြတ္သူဆိုတာ “ဝိညာဥ္ေရးဆိုင္ရာတန္ဖိုးေတြကိုအသိအမွတ္ျပဳ တန္ဖိုးထား က်င့္သံုးေနတဲ့ လူသားဝါဒီ” (Spiritual Humanist) တစ္ေယာက္ပဲလို႔ ေယဘုယ် ဆိုႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
အပိုင္း-၄ ဆက္ပါဦးမည္ ...။
-လင္းထက္ေဆြ-
(အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အပိုင္း-၃ တင္ဆက္ေပးရန္ ေနာက္က်သြားသည့္အတြက္ အႏူးအညႊတ္ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္ ..)
တကယ္ပဲ လူတစ္ေယာက္မွာ ေရြးခ်ယ္စရာက ဘာသာရွိအျဖစ္နဲ႔ ဘာသာမဲ႔အျဖစ္ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရွိသလား။ စာေရးသူတို႔ ငယ္စဥ္ကာလတုန္းကေတာ႔ ဘာသာမဲ့အျဖစ္ဆိုတာေတာင္ ေရြးခ်ယ္ခြင္႔မရွိသလိုပါပဲ။ လူမွန္ရင္ ဘာသာတစ္ခုခု ရွိကိုရွိရမယ္ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ကို ပတ္ဝန္းက်င္လူ႕အဖြဲ႕အစည္းက အေသဆုပ္ကိုင္ထားပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ကာလကေတာ႔ အရင္ထက္စာရင္ လူေတြရဲ႕ ပုဂၢလိကယံုၾကည္မႈေတြကို ပိုမိုလြတ္လပ္ခြင္႔ေပးလာလို႔ ဘာသာမဲ႕ရပ္တည္သူေတြလည္း ရွိလာပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ဘာသာမဲ့ေတြ ရဲ႕ တရားဝင္ရပ္တည္မႈ ရရွိေအာင္ေတာ့ ကာလအေတာ္ၾကာေအာင္ေစာင္႔ရလိမ့္ဦးမယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
မိမိရဲ႕ကိုယ္ပိုင္အျမင္ကို ေျပာရရင္ေတာ႔ ေရြးခ်ယ္စရာက ဘာသာရွိအျဖစ္နဲ႕ ဘာသာမဲ႔အျဖစ္ ႏွစ္မ်ိဳးအျပင္ ေနာက္ထပ္တစ္မ်ိဳး ရွိေသးတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ဘာသာရွိျခင္းက ပထမလမ္း၊ ဘာသာမဲ႕ျခင္းက ဒုတိယလမ္းဆိုရင္ တတိယလမ္းက ဘာျဖစ္မလဲ။ တတိယလမ္းကေတာ႔ ဘာသာစြဲမရွိတဲ့ ဘာသာလြတ္သူ (Religious Free Thinker) ရဲ႕လမ္း ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဘာသာလြတ္သူရဲ႕ ရပ္တည္မႈကေတာ႔ ထူးျခားတဲ့အေနအထားျဖစ္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဘာသာလြတ္သူရဲ႕ ခံယူခ်က္ေတြထဲက အခ်ိဳ႕ဟာ ဘာသာရွိသူေတြနဲ႕ တူေနမယ္ အခ်ိဳ႕ေတြကေတာ႕ ဘာသာမဲ႕သူေတြနဲ႕ ဆင္ဆင္တူေနမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ႕ ဘာသာရွိသူေရာ ဘာသာမဲ႕သူမွာပါ မရွိတဲ႔ သီးျခားသေဘာေဆာင္တဲ႕ ခံယူခ်က္ေတြလဲ ဘာသာလြတ္သူေတြမွာ ရွိေနတယ္ဆိုတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဘာသာလြတ္သူဟာ ငယ္စဥ္က ဘာသာရွိသူ ျဖစ္ခဲ့မယ္။ ႀကီးျပင္းလာတဲ့အခါ ဘာသာမဲ႕သူ အျဖစ္ကိုလည္း ေရာက္ခ်င္ေရာက္ခဲ့ဖူးမွာပဲ။ ဘာသာရွိျခင္းနဲ႕ ဘာသာမဲ့ျခင္း ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးျပစ္ေတြကို ကိုယ္တိုင္ျမင္ေတြ႕ခံစားလာရၿပီးမွ ဘာသာလြတ္သူအျဖစ္ကို ေရာက္ရွိလာခဲ့တာျဖစ္တယ္။
ဘာသာလြတ္သူေတြမွာ ရွိေနတဲ႔ ဘာသာေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ခံယူခ်က္ေတြကို အႏွစ္ခ်ၾကည္႔ရင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႕ရတယ္။
(၁) နာမ္ဝိညာဥ္ပိုင္းဆိုင္ရာပမာဏ(Transcendental/ Spiritual Dimension) ဟာ လူသားဘဝျဖစ္တည္မႈရဲ႕ မရွိမျဖစ္အေရးပါတဲ့ အစိတ္အပိုင္းလို႔ ခံယူတယ္။ အျမင္႔မားဆံုးေလာကုတၱရာသစၥာတရား ရွိတယ္လို႕ ျမင္ပါတယ္။ ဒီအျမင္႔မားဆံုး ေလာကုတၱရာသစၥာတရားကို လူသားဟာ မ်က္ေမွာက္ျပဳ ထိေတြ႕သိျမင္ႏိုင္တယ္လို႕လည္း ျမင္ပါတယ္။(ဒီ အခ်က္က ဘာသာမဲ့သူေတြ နဲ႕ အဓိကကြဲျပားခ်က္ပဲ ျဖစ္တယ္)
(၂) ဒီ အျမင္႔မားဆံုးေလာကုတၱရာ သစၥာတရားဟာ ဘာသာစကား ပညတ္စံနစ္ေတြကို လြန္ေနတာေၾကာင္႔ သစၥာတရားကို တစ္စံုတစ္ခုေသာ ဘာသာေရး အင္စတီက်ဴးရွင္း-ဂိုဏ္းဂဏ တစ္ခုခုက ယတိျပတ္အၾကြင္းမဲ႕ ပိုင္ဆိုင္တယ္ဆိုတာကို ျငင္းပယ္ပါတယ္။ (ဒီ အခ်က္က ဘာသာရွိသူေတြနဲ႕ အဓိကကြဲျပားခ်က္ပဲ ျဖစ္တယ္)
(၃) တစ္ဆက္တည္းအားျဖင္႔ ဘာသာလြတ္သူေတြဟာ ဘာသာေရး အင္စတီက်ဴးရွင္း-ဂိုဏ္းဂဏ တစ္ခုခုရဲ႕ အၾကြင္းမဲ့ဆံုးျဖတ္ခြင္႔အာဏာကိုလည္း ျငင္းပယ္ပါတယ္။ ဘာသာလြတ္သူေတြကို ဘယ္ဘာသာဝင္ျဖစ္ပါတယ္လို႕ ေယဘုယ်ေျပာလို႔ရေပမယ့္ ဘာသာတရားကို အနက္ဖြင့္ရာမွာ ဘာသာလြတ္သူဟာ မိမိကိုယ္ကို အျပည္႔အဝတာဝန္ယူဖြင့္ဆိုသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာလြတ္သူေတြ အားလံုးေလာက္နီးပါးဟာ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ဂိုဏ္းဂဏစြဲမထားသူေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။
(၄) အျမင္႔မားဆံုးေလာကုတၱရာသစၥာတရားဟာ အဆင္႔ျမင့္ဘာသာတရားႀကီးေတြအားလံုးမွာ အသြင္အမ်ိဳးမ်ိဳး အကန္႔အသတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ေဖာ္ေဆာင္တည္ရွိေနႏိုင္ခြင့္ကို အေလးအနက္ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဓမၼတရားအသီးသီးရဲ႕ ကြဲျပားျခားနားေသာပန္းတိုင္မ်ား တည္ရွိေနမႈကို လက္ခံပါတယ္။
(၅) တစ္ဆက္တည္းအားျဖင္႔ ဘာသာလြတ္သူေတြဟာ အျမင္႔မားဆံုးေလာကုတၱရာ သစၥာတရားထံကို ခ်ဥ္းကပ္ေရာက္ရိွႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြလည္း မ်ားစြာရွိႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို လက္ခံသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
(၆) ဘာသာလြတ္သူေတြဟာ ဓမၼတရားအသီးသီးေတြရဲ႕ မတူကြဲျပား ျခားနားမႈကို လက္ခံတဲ့အျပင္ ဓမၼတရားတစ္ခုစီရဲ႕ ေဘာင္ထဲမွာလဲ မတူကြဲျပား ျခားနားတဲ့ အနက္ဖြင္႔ဆိုခ်က္ေတြ ရွိေနတာ ျဖစ္သင့္တဲ့၊ သဘာဝက်တဲ့အရာျဖစ္တယ္ဆိုတာကို လက္ခံပါတယ္။
(၇) ဘာသာလြတ္သူေတြဟာ မိမိစရိုက္သဘာဝနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ဓမၼတရားတစ္ခုခုကို အေျခခံထား က်င္႔သုံးေဆာက္တည္ေသာ္လည္း အျခားအျခားေသာ မိမိနဲ႕ အေလွ်ာ္ျဖစ္တဲ႕ ဓမၼတရားေတြရဲ႕ သြန္သင္ခ်က္ေတြကိုလည္း ေဝဖန္ဆန္းစစ္ကာ လက္ခံက်င့္သံုးျခင္း ျပဳႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
(၈) ဘာသာလြတ္သူေတြဟာ အျခားေသာ ဓမၼတရားေတြအေပၚသာမက ဒႆနပညာ၊ သိပၸံပညာ၊ အႏုပညာ၊ လူမႈသိပၸံပညာ စေသာ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္အသီးသီးရဲ႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကိုလည္း ပြင္႔လင္းတက္ၾကြေသာအျမင္၊ အစြဲလြတ္ေသာစိတ္ထားနဲ႕ ေဝဖန္ဆန္းစစ္ကာ လက္ခံက်င့္သံုးျခင္း ျပဳႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာသာေရး အေပၚ ဘာသာလြတ္သူရဲ႕အျမင္
ဒီအခ်က္ေတြကိုၾကည္႔ရင္ ဘာသာလြတ္သူဆိုတာ ဘာသာေရးအစဥ္အလာတစ္ခုခုကိုပဲ ေဘာင္ခတ္မစြဲလမ္းသူ ဘာသာေရးအင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ားနဲ႕ လြတ္ကင္းစြာရပ္တည္ေနသူျဖစ္ေပမယ့္ ဘာသာမဲ့သူလို ဘာသာေရးဆိုင္ရာပန္းတိုင္က်င္႔စဥ္နဲ႕ အမွန္တရားေတြကို ပစ္ပယ္သူေတြ မဟုတ္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ေဒါင္းငွက္ေတြဟာ ေရေသာက္တဲ႔အခါမွာ အဆိပ္အေတာက္ကို ဖယ္ရွားၿပီးေတာ႔ သန္႔စင္တဲ့ေရကို ခြဲထုတ္ၿပီးေသာက္ႏိုင္သလိုပဲ ဘာသာလြတ္သူဟာ ဘာသာေရး အစဥ္အလာေတြမွာ ရွိေနတဲ့ တရားေသဝါဒ အဆိပ္အေတာက္ေတြကို ဖယ္ရွားၿပီး မိမိရဲ႕ ဓမၼခရီးအတြက္ အသံုးဝင္မယ့္၊ လက္ေတြ႕အက်ိဳးရွိမယ့္ သြန္သင္ခ်က္ေတြ၊ တရားဓမၼေတြကို ထုတ္ယူက်င့္သံုးႏိုင္သူ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင္႕ ဘာသာလြတ္သူဆိုတာ “ဝိညာဥ္ေရးဆိုင္ရာတန္ဖိုးေတြကိုအသိအမွတ္ျပဳ တန္ဖိုးထား က်င့္သံုးေနတဲ့ လူသားဝါဒီ” (Spiritual Humanist) တစ္ေယာက္ပဲလို႔ ေယဘုယ် ဆိုႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
အပိုင္း-၄ ဆက္ပါဦးမည္ ...။
အလြန္ေကာင္းပါသည္။
ReplyDelete