Thursday, March 13, 2014

ဘာသာရွိ ဘာသာမဲ႔ (၂)

ဘာသာရွိ၊ ဘာသာမဲ့နဲ႔ ဘာသာလြတ္လူသားတို႔အေၾကာင္း (၂)
-လင္းထက္ေဆြ-


ဘာသာေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ႏွစ္ပင္လိမ္

ဘာသာေရးျငင္းခုန္မႈေတြက ေလကိုဖမ္း၊ ဝါးတန္းခ်ည္႐ုံလာက္ဆိုရင္ေတာ့ အပ်င္းေျပ ျငင္းခုန္မႈသက္သက္ေလာက္ပဲ ျဖစ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ သမိုင္းေၾကာင္း
အေထာက္အထားေတြအရ ဘာသာေရးဟာ မိမိအဖြဲ႕အစည္း ခိုင္မာစြာရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံေရးအာဏာေတြကို ခ်ဥ္းကပ္သိမ္းသြင္းႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတာခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သြယ္ဝိုက္တဲ့နည္းနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ ေပၚေပၚထင္ထင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ မိမိတို႔ဘာသာတရားဖက္က အသာစီးရဖို႔အတြက္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အလားတူပဲ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ မွာလည္း မိမိရဲ႕ႏိုင္ငံေရး အာဏာရရွိမႈအတြက္ ဘာသာေရးကို ခ်ဥ္းကပ္အသံုးခ်ခဲ့ၾကတယ္။ ဘာသာေရးဗန္းျပၿပီး လူမ်ားစုကို စည္းရုံးသိမ္းသြင္းဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဘာသာေရးနဲ႔ နိုင္ငံေရးေတြဟာ ႏွစ္ပင္လိမ္ႀကိဳးလိုျဖစ္ၿပီးေတာ့ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ အက်ိဳးလိုလို႔ေညာင္ေရေလာင္း လုပ္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီအခါမွာ ပဋိပကၡေတြက ႀကီးမားလာတတ္ၿပီး အစြန္းဆံုးအေျခအေနမွာ လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡေတြအထိ ရႈပ္ေထြး သြားတတ္ပါတယ္။


တကယ္ေတာ့လည္း ဘာသာေရးအရ အျမင္မတူမႈသက္ သက္ေၾကာင့္ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားရတယ္ဆိုတာ အေသးအဖြဲေလာက္ သာ ျဖစ္တယ္။ ဘာသာေရးအျမင္မွန္သမွ်ဟာ အုပ္စုအေျချပဳ အတၱေနာမတိအျမင္ေတြျဖစ္လို႔ ကိုယ္သန္ရာကိုယ္ျမင္၊ ကိုယ္ထင္ရာကိုယ္မွန္တတ္ၾကတာ သဘာဝပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီအယူ အဆေတြကုိ အေျခခံၿပီးရပ္တည္ ရွင္သန္ႀကီးထြားေနရတဲ့ ဘာသာေရးအင္စတီက်ဴးရွင္းေတြအတြက္ေတာ့ ဒါေတြဟာ အက်ိဳး စီးပြားနဲ႔ဆိုင္တဲ့ကိစၥေတြလို႔ ျမင္လာပါတယ္။ ယံုၾကည္သူေတြထံက ႐ုပ္ပိုင္း၊ စိတ္ပိုင္း အေထာက္အပံ့ေတြမရရွိရင္ ဘာသာ ေရးအင္စတီက်ဴးရွင္းေတြရဲ႕ တည္ရွိမႈဟာ အၿခိမ္းေျခာက္ခံလာ ရပါတယ္။ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဘာသာေရးဟာ ႏိုင္ငံေရး အာဏာအမာေတြကို တည္ေဆာက္လာရတဲ့ သာဓကေတြ သမိုင္းမွာ မ်ားစြာရွိတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ထပ္ျဖည့္စြက္ေျပာစရာ တစ္ခုရွိတယ္။ ဘာသာရွိသူေတြဟာ မိမိနဲ႔ဘာသာျခားေနတဲ့သူေတြအေပၚ ခြဲျခား႐ႈျမင္တာတင္မကပါဘူး။ မိမိနဲ႔ဘာသာတူေပမယ့္ ဂုိဏ္းဂဏမတူတဲ႔ သူေတြအေပၚမွာလည္း ေမတၱာနည္းတတ္ပါတယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ မိမိဘာသာတရားကို တိုးတက္ေအာင္ျမင္ ႀကီးထြားေစခ်င္တယ္လို႔ဆိုရာမွာ မိမိလက္ခံယံုၾကည္တဲ့ ဂိုဏ္းတစ္ခုခုကိုပဲ သစၥာ တရားတံဆိပ္ကပ္ၿပီးေတာ့ တိုးတက္ေအာင္ျမင္ႀကီးထြားေစခ်င္တာပဲ ျဖစ္တယ္။ ဘာသာတူဂိုဏ္းကြဲသူေတြအေပၚမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအာဏာနဲ႔ ဖိႏွိပ္ထားခ်င္ဆဲပါပဲ။ မျပည့္စံုသူေတြ၊ မသန္႔စင္သူေတြ၊ လမ္းလြဲလိုက္သူေတြ၊ နိမ့္က်သူေတြအေနနဲ႔ ျမင္ေနဆဲပါပဲ။

ဘာသာမဲ႕သူတို႕အေၾကာင္း

ဒီလို ဘာသာရွိသူေတြရဲ႔ ျငင္းခုန္ပြဲထဲကို ေနာက္ထပ္ ေဆြးေႏြး သူ အမ်ိဳးအစားသစ္တစ္မ်ိဳး ဝင္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔က ေတာ့ ဘာသာမဲ့လို႔ မိမိကိုယ္ကို ခံယူထားၾကသူေတြပါ။ သူတို႔ လူစုကေတာ့လူအေရအတြက္နည္းေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္ေလး ျပင္းျပင္းထန္ထန္
ေဝဖန္ေဆြးေႏြးႏိုင္သူေတြလည္း ျဖစ္တယ္။ သမိုင္းပညာ၊ ဒႆနပညာနဲ႔ သိပၸံပညာ႐ႈေထာင့္ေတြကေနၿပီး ဘာသာတရားေတြကို ထိုးႏွက္ေဝဖန္မႈေတြ ျပဳၾကတယ္။ ဆန္းစစ္ခ်က္ေတြ ထုတ္ၾကတယ္။ ရဲတင္းထက္ျမက္တဲ့ လူငယ္ေတြပါပဲ။ ဒီအခါမွာ ေဆြးေႏြးျငင္းခုန္မႈေတြက သံုးပြင့္ဆိုင္လိုျဖစ္ၿပီးတာ့ ပိုလို႔ အသက္ဝင္လႈပ္ရွားလာပါေတာ႔တယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘာသာမ့ဲလိို႔ဆိုလိုက္ရင္ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒီ ဒါမွမဟုတ္ ျဖစ္တည္မႈပဓာနဝါဒီစတဲ႔
အမည္ေတြပဲ တပ္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒီ၊ ျဖစ္တည္မႈပဓာနဝါဒီေတြဟာ ဘာသာမဲ့ေတြလို႔ ေျပာႏိုင္ေသာ္လည္း ဘာသာမဲ့သူတိုင္းဟာ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒီ၊ ျဖစ္တည္မႈပဓာနဝါဒီေတြေတာ႔ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ ဘာသာမဲ႔တဲ့ပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနလို႔ပါပဲ။ ေလာကီဝါဒ(Secularism)ဟာလည္း ဘာသာမဲ့အေတြးအေခၚ တစ္မ်ိဳးပါပဲ။
ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ ဘာသာမဲ့ေတြ တစ္နည္းအားျဖင့္ သဘာဝတၴဝါဒီေတြကို Brighs ေတြလို႔ အႏြတၱသညာနဲ႔ ေခၚေဝၚၾကတယ္။

ဘာသာမဲ့ေတြရဲ႕ အေျခခံတူညီတဲ့ အေတြးအျမင္ေတြကို အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ ေအာက္ပါအတိုင္းေတြ႕ရပါတယ္။
(၁)ဘာသာတရားေတြ၊ ဘာသာေရးအင္စတီက်ဴးရွင္ေတြရဲ႕ အ မိန္႔အာဏာ မွန္သမွ်ကို ျငင္းပယ္တယ္။
(၂)ဘာသာတရားေတြက လက္ခံထားတဲ့ ဓမၼက်မ္းစာေတြရဲ႕ အၾကြင္းမဲ့မွန္ကန္မႈကို ျငင္းပယ္တယ္။
(၃)ဒီေလာကအျပင္ အျခားေသာ နာမ္ဝိညာဥ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ပမာဏ (Transcendental, Spiritual Dimension)ရဲ႕ မွန္ကန္မႈကို ျငင္းပယ္တယ္။
(၄)လူသားနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င ္သဘာဝေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးရဲ႕ ျဖစ္ရပ္ေတြကို သဘာဝအေျချပဳနည္း (Naturalistic Explanation)နဲ႔ ရွင္းျပႏိုင္တယ္လို႔ခံယူတယ္။ ဘုရားသခင္ တန္ခိုးေတာ္၊ ကမၼသတၱိ စတာေတြ လက္မခံ ပါဘူး။ လူသားရဲ႕ ျပႆနာေတြကို လူသားရဲ႕ ပကတိဥာဏ္သက္သက္နဲ႔ ေျဖရွင္းႏိုင္တယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။
(၅)လူသားရဲ႕ သဘာဝကို ဘာသာေရးနည္းသံုးၿပီး တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု ျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲပစ္တာကို ျငင္းပယ္တယ္။
(၆)လက္ေတြ႕ေလ့လာစမ္းသပ္မႈနဲ႔ ယုတၱိနည္းက် ဆင္ျခင္မႈသက္သက္နဲ႔ပဲ အမွန္တရားေတြကို ရွာေဖြတယ္။ က်မ္းဂန္ အကိုးအကားနဲ႔ ယံုၾကည္သက္ဝင္မႈကို လက္မခံပါဘူး။
(၇)ေမြးဖြားခ်ိန္မွ ေသဆံုးခ်ိန္အထိ ကာလကိုပဲ လူသားအတြက္ အေရးပါတဲ့ဘဝအျဖစ္ ခံယူတယ္။ ဒါေပမယ့္ မ်ိဳးဆက္အလိုက္ လူ႔အသိပညာေတြ ေရြ႕လွ်ားစီးဆင္းၿပီးေတာ႔ အသိဥာဏ္တရား ရဲ႕ ဆင့္ကဲတိုးတက္မႈကို လက္ခံတယ္။
(၈)ဘာသာတရားေတြရဲ႕ သဘာဝလြန္ျဖစ္ရပ္ေတြ အလြန္အကဲ တန္ခိုးသတၱိေတြကို ဒ႑ာရီဘာသာစကားအျဖစ္ပဲ ျမင္တယ္။
(၉)လူ႔ဘဝရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္နဲ႔ ပန္းတိုင္ကို လက္ရွိပစၥဳပၸန္ဘဝရဲ႕ အကန္႔အသတ္ေဘာင္ထဲမွာပဲ မိမိရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ေရြးခ်ယ္မႈနဲ႔ ရွာေဖြရမယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္
(၁ဝ) ဘာသာတရားေတြဟာ ေခတ္ေဟာင္းကာလ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ အၾကြင္းအက်န္ေတြလို႔ ျမင္တယ္။ ဘာသာတရားေတြရဲ႕ေနရာကို သိပၸံပညာ၊ ဒႆနပညာနဲ႔ အျခားလူမႈသိပၸံပညာရပ္ေတြက အစားထိုးေနရာယူလာၾကလိမ့္မယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။

ဘာသာမဲ့တစ္ဦးခ်င္းစီက ဒီအခ်က္(၁ဝ)ခ်က္စလံုးကို အတိ အက်လက္ခံခ်င္မွ လက္ခံမွာျဖစ္ေပမယ့္ ဒီအခ်က္ေတြဟာ ဘာသာမဲ့ေတြအတြက္ ေယဘုယ်အားျဖင္႔ လက္ခံႏိုင္တဲ့ ရပ္တည္ခ်က္ေတြပါပဲ။

ဘာသာမဲ့ျခင္း အေပၚ ဘာသာရွိသူတို႔ရဲ႕ေဝဖန္ခ်က္

ဘာသာရွိေတြနဲ႔ ဘာသာမဲ့ေတြ ဘယ္လိုျငင္းခုန္ၾကသလဲ။ မိမိေကာင္းကြက္ကုိျပၿပီး ဆန္႔က်င္ဖက္အယူအဆရဲ႕ ဆိုးကြက္ေတြကိုျပတာပါပဲ။ ဘာသာရွိေတြအျမင္မွာ ဘာသာတရားရွိျခင္းဟာ လူသားျဖစ္ျခင္းရဲ႕တန္ဖိုး ျဖစ္တယ္။ လူနဲ႔ လူမဟုတ္ေသာ တိရိစၧာန္ေတြကို ျခားထားတဲ့စည္းလည္း ျဖစ္တယ္။ ဘာသာတရားဟာ ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ အေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဘာသာမဲ့ျခင္းဟာ ယဥ္ေက်းမႈမဲ့ျခင္းဆီကို ဦးတည္ေနတယ္။ ယဥ္ ေက်းမႈမဲ႕ရင္ ကိုယ္က်င့္တရားႏႈန္းစံေတြပါ ကင္းမဲ့လာလို႔ ေလာကရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ပ်က္စီးေစလိမ့္မယ္။ (၂ဝ) ရာစုကမၻာ့သမိုင္းမွာ ဘာသာမဲ့အာဏာရွင္ေတြအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ တိုင္းျပည္ေတြမွာ လူ႔အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ စေတးခဲ့ၾကရတာကိုလည္း ေထာက္ျပၾကတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ဘာသာရွိျခင္းဟာ ဘာသာမဲ့ျခင္းထက္စာရင္ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ဘာသာရွိျခင္းအားျဖင့္ လူမႈေရးအေစးကပ္ျခင္း (Social Cohesiveness) ကို ရေစတယ္။ ယံုၾကည္မႈ၊ က်င့္သံုးမႈေတြတူတဲ့အခါ အတြင္းပဋိပကၡနည္းတယ္။ ဒီေတာ႔ ပိုၿပီးစည္းလံုးညီၫြတ္မႈကို ရတယ္။ ႏိုင္ငံလူမ်ိဳးအေနနဲ႔ သီးျခား ရပ္တည္တဲ့အခါ ဘာသာေရးယံုၾကည္ခ်က္ကိုအေျခခံရင္ အားေကာင္းခိုင္မာတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဘာသာမဲ့ေတြ ျဖစ္ေနရင္ ဝါးအစည္းေျပသလိုျဖစ္ၿပီး စည္းလံုးညီၫြတ္မႈ မရႏိုင္ေတာ့ အားနည္းခ်ိနဲ႔တဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။

ေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္ကေတာ့ ဘာသာရွိျခင္းအားျဖင္႔ ဘာသာေရးကိုင္း႐ိႈင္းသူ လူသားဟာ ေလာကဓံေတြကို ပိုလို႔ခံႏိုင္ရည္ ရွိတယ္။ စိတ္က်ေရာဂါျဖစ္ပြားႏႈန္းနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသမႈ ေတြဟာ ဘာသာမဲ့အခ်ိဳးအစားမ်ားတဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာျဖစ္တာကို ၾကည္႔ျခင္းအားျဖင္႔ ဘာသာေရးယံုၾကည္မႈနဲ႔ စိတ္က်န္းမာေရး ဆက္စပ္ေနတာကို ေတြ႔ႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘာသာေရးယံုၾကည္မႈရွိသူဟာ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ က်င့္စဥ္ေတြနဲ႔ မိမိရဲ႕အတြင္းအဇၥ်တၱဘဝထဲက စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ၿပီး ပိုၿပီးေျပလြင္ညီၫြတ္လွပတဲ့ဘဝကို ရႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သဘာဝအ႐ိုင္းစိတ္ေတြကို ဘာသာေရးအဆံုးအမေတြ နဲ႔ ခြၽန္းအုပ္ႏိုင္လို႔ ပိုၿပီးေကာင္းျမတ္တဲ့ဘဝကို ရရွိႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘာသာေရးကေပးတဲ့ေလာကအျမင္နဲ႔ မိမိဘဝကို ေလွ်ာက္လွမ္းတဲ့အခါ ဘဝရဲ႕အခ်ိဳးအေကြ႕ေတြတိုင္းမွာ ေရြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္ရတဲ့အခါမွာလည္း ေဝေဝဝါးဝါးမျဖစ္ဘဲ ဆိုင္ရာဘာသာ ေရးတန္ဖိုးေတြနဲ႔ လမ္းၫႊန္ခ်က္ေတြကိုလိုက္နာၿပီး အစီအစဥ္ က်တဲ့ ေရွ႕ေနာက္ညီၫြတ္တဲ့ဘဝကို ရရွိႏိုင္တယ္လို႔လည္း ျမင္ၾကပါတယ္။

ဘာသာရွိျခင္း အေပၚ ဘာသာမဲ့သူတို႔ရဲ႕ေဝဖန္ခ်က္

ဘာသာေရးကိုင္းရိႈင္းသူ၊ ဘာသာရွိသူေတြက ဘာသာေရးကို အေကာင္းျမင္ၾကေပမယ့္ ဘာသာမဲ႕သူေတြကေတာ့ ဘာသာေရးကို အဆိုးျမင္ၾကပါတယ္။ ဘာသာေရးေတြဟာ ထိန္းခ်ဳပ္ မႈအာဏာေတြျဖစ္လို႔ လူသားတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ ေမြးရာပါလြတ္လပ္ျခင္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္တယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ လူဟာ လြတ္လပ္စြာ ေမြးဖြားခဲ့ရေပမယ့္ ယဥ္ေက်းမႈစနစ္ေတြထဲမွာ ဘာသာေရးရဲ႕ ကြၽန္ျပဳျခင္းကို ခံရတယ္။ ကေလးရဲ႕ လတ္ဆတ္သစ္လြင္တဲ့ ဦးေႏွာက္ဟာ ႏွစ္ပရိေစၧဒၾကာျမင့္ေနတဲ့ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္က လူ႔အစြဲအလမ္းေတြ သြတ္သြင္းတာကိုခံရတယ္။ အေရာင္ဆိုးတာကို ခံရတယ္။လူသားရဲ႕ ပကတိသဘာဝအသိအျမင္ရဲ႕ေနရာမွာ ဘာသာေရးအစြဲေတြရဲ႕အျမင္နဲ႔ အစားထိုးခံရတယ္။ လူကိုလူလို႔ မျမင္ေတာ့ဘဲ ဘာသာတူ၊ ဘာသာကြဲ အျဖစ္ျမင္တယ္။ သဘာဝကို သဘာဝအတိုင္းမျမင္ေတာ့ဘဲ ဘာသာေရး တန္ဖိုးေတြနဲ႔ ျဖတ္ၿပီးေတာ့ အေကာင္းအဆိုး၊ အယုတ္အျမတ္ ခြဲၿပီး ျမင္ခ်င္ရာျမင္ေတာ႔တယ္။ ဒီအခါမွာ လူဟာ လူ႔သဘာဝနဲ႔ လူပီသမႈကို ဆံုးၿပီလို႔ ဘာသာမဲ့ေတြက ယူဆပါတယ္။

ဘာသာမဲ့ေတြရဲ႕ အျမင္အရဆိုရင္ လူဟာ လူလိုက်င့္ႏိုင္ရင္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားနဲ႔ ဥပေဒလိုက္နာမႈရွိရင္ ကိုယ္က်င့္တရား အတြက္ ဘာသာေရးမလိုအပ္ဘူးလို႔ ဆိုတယ္။ လူသားရဲ႕ စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈဆိုတာလည္း ဘဝကို အသင့္အေလွ်ာ္႐ႈျမင္ႏိုင္တဲ့ ဘဝဒႆနအျမင္တစ္ခုရွိရင္ လူဟာ ေလာကဓံကိုလည္း ခံႏိုင္မယ္၊ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈလည္း ရႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေတြ ရရွိဖို႔အတြက္ မျမင္ရတဲ့နတ္ေဒဝတာေတြ၊ ဖန္ဆင္းရွင္ဘုရားေတြ၊ ေရွ႕ဘဝေနာက္ဘဝ ယံုၾကည္မႈေတြ မလိုအပ္ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။လူမွာ ဗီဇပါအဖြဲ႕အစည္းစိတ္ဓာတ္ရွိတာမို႔ ဒီစိတ္ကို အေျခခံၿပီး လူမႈပဋိညာဥ္ေတြနဲ႔ သာယာတဲ့ လူေဘာင္ေလာကတစ္ခုကို ဘာသာေရးအကူအညီမပါဘဲနဲ႔ တည္ေဆာက္ႏိုင္တယ္လို႔လည္း ယူဆပါတယ္။

ဘာသာမဲ့ေတြရဲ႕အျမင္မွာေတာ့ ဘာသာေရးေတြဟာ ေကာင္းက်ိဳးထက္ဆိုးက်ိဳးကို ပိုျဖစ္ေစေနတာ ထင္ရွားပါတယ္။ ေလာကမွာ ဘာသာအယူဝါဒ မတူညီမႈေတြေၾကာင့္ ရန္သတၱ႐ုေတြ ျပဳၾက၊ စစ္မက္ေတြျဖစ္ပြားၾကနဲ႔ ေလာကႀကီးရဲ႕ မၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ဘာသာေရးက ျဖစ္ေစတယ္။ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုမွာ တစ္ေျမတည္းေန တစ္ေရတည္းေသာက္တဲ့သူေတြေတာင္ ဘာသာအယူဝါဒ မတူညီမႈေတြေၾကာင့္ အဓိက႐ုဏ္းေတြ အႏိုင္က်င့္သတ္ျဖတ္မႈေတြ ျဖစ္ပြားရတယ္ဆိုတာၾကည့္ရင္ ဘာသာေရးယံုၾကည္မႈေတြဟာ ရႈပ္ေထြးတဲ့လူမႈပဋိပကၡေတြကို ေဆာင္ၾကဥ္းလာတတ္တာ ေတြ႕ရပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ဘာသာတရားေတြဟာ လူမႈေရးမညီမွ်မႈေတြကို ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ေျဖသိမ့္မႈေတြနဲ႔ အေျဖမွားေတြေပးၿပီးေတာ့ တည္ဆဲလူေနမႈစနစ္ကို အကာအကြယ္ေပးထားတတ္ၾကပါတယ္။ ေလာကမွာျဖစ္ေနတဲ့ မတရားမႈေတြ၊ လူသားေတြရဲ႕ ဆံုးရႈံးနစ္နာမႈေတြကို မျမင္ရတဲ့ သဘာဝလြန္ေျဖရွင္းခ်က္ေတြနဲ႔ ေခြၽးသိပ္ေစတယ္ဆိုေတာ့ ဘာသာေရးဟာ အၿမဲတမ္းအႏိုင္ရသူေတြ၊ အာဏာရွိသူေတြ၊ အထက္စီးေနရသူေတြဘက္ကပဲ ေရွ႕ေနလိုက္ေပးေနသလိုျဖစ္လို႔ ေလာကရဲ႕ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္တဲ့ တရားမွ်တမႈေတြ မျဖစ္ေပၚလာေစေအာင္ အဟန္႔အတားျဖစ္ေနေစတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးအခ်က္အေနနဲ႔ ဘာသာေရးဟာ လူသားအသိဥာဏ္ပညာရဲ႕တိုးတက္မႈကို တားျမစ္ပိတ္ပင္ေနပါတယ္လို႔ ဘာသာမဲ့ေတြက ျမင္ပါတယ္။ ဘာသာတရားေတြဟာ သဘာဝေလာကဓာတ္ႀကီးနဲ႔ပတ္သက္ရင္ေတာင္ မိမိတို႔ဘာသာေရးက်မ္းစာေတြက ေဖာ္ျပခ်က္ေတြဟာ အၿမဲမွန္၊ ထာဝရမွန္ကန္ ေနတဲ့ အဆိုဝါဒေတြအျဖစ္ ယူဆၾကတယ္။ သိပၸံပညာ ေပၚေပါက္ လာတဲ့အခါ သဘာဝေလာကဓာတ္ႀကီးနဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ နိယာမ တရားေတြကို ေလ့လာစူးစမ္းရင္း ေတြ႕ရွိလာၾကတယ္။ အထပ္ ထပ္စစ္ေဆးလို႔ ခိုင္ခံ့တဲ့သီအိုရီေတြ ထုတ္လာၾကတယ္။ ဒီလို ေတြ႕ရွိလာတဲ့ သိပၸံပညာဆိုင္ရာေတြ႕ရွိခ်က္ေတြဟာ ဘာသာေရး က်မ္းစာေတြက ေဖာ္ျပခ်က္ေတြနဲ႔ ကြဲလြဲေနတာ အမွန္ပါပဲ။ ဒီ အခါ ဘာသာရွိသူေတြအတြက္ အခက္ႀကံဳရတယ္။ မိမိ ငယ္စဥ္ကတည္းက သည္းလိႈက္အူလႈိက္္ ယံုၾကည္ခဲ့ရတဲ့ ဘာသာေရးသင္ၾကားမႈေတြကိုပဲ လက္ခံမလား၊ ေခတ္မီသိပၸံပညာရဲ႕ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြကိုပဲ လက္ခံမလားလို႔ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာေတာ့တယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕ ဘာသာရွိသူေတြကေတာ့ သိပၸံရဲ႕အမွန္တရားကို လက္ခံၿပီးေတာ႔ မိမိရဲ႕ဘာသာေရးယံုၾကည္မႈကို သိပၸံနဲ႔ လိုက္ေလွ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲအနက္ဖြင့္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ မိမိရဲ႕ဘာသာေရးယံုၾကည္မႈကိုပဲ မ်က္စိမွိတ္အေသဆုပ္ကိုင္ၿပီးေတာ့ ေခတ္မီသိပၸံပညာရဲ႕
ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြကို ဗေလာင္းဗလဲနဲ႔ မတည္မၿငိမ္ပဲ ေျပာင္းလဲတတ္တာေတြဆိုၿပီး ပစ္ပယ္လိုက္ၾကပါတယ္။ ဘာသာရွိသူေတြထဲက အနည္းငယ္ေလာက္ပဲ ေခတ္မီသိပၸံပညာရဲ႕ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြကို ရဲရဲရင့္ရင့္ လက္ခံၾကတာ ရွိပါတယ္။ တကယ္လို႔ သိပၸံကိုပစ္ပယ္ခ်င္တဲ့အုပ္စုဟာ ဘာသာေရးအင္စတီက်ဴးရွင္းေတြမွာ ဦးေဆာင္မႈေနရာယူလာရင္ေတာ႔ ဒီဘာသာတရားဟာ လူ႔အသိပညာတိုးတက္မႈေရစီးကို ကန္႔လန္႔တိုက္တဲ့ အေနအထားကို ေရာက္ရွိသြားတတ္ပါတယ္။ ဘာသာတရားေတြရဲ႕သမိုင္းမွာလည္း ေခတ္မီသိပၸံပညာရဲ႕ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြကို အာဏာအမာသံုးၿပီး ႏွိပ္ကြပ္သတ္ျဖတ္ခဲ့တာေတြ အထင္အရွားရွိခဲ႔ပါတယ္။ အခုအထိကို ေခတ္မီသိပၸံပညာ အံ့ဘနန္း တိုးတက္ေနတဲ့ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာ ဒီလိုအားၿပိဳင္လြန္ဆြဲမႈက ရွိေနေသးတယ္ဆိုတာ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ဒီလိုအျမင္ရွိတဲ့ ဘာသာမဲ့သူေတြအတြက္ကေတာ့ လူ႔အသိအျမင္ေတြ တိုးတက္က်ယ္ျပန္႔လာေလေလ ဘာသာေရးလႊမ္းမိုးမႈဟာ ဆုတ္ယုတ္တိမ္ေကာ ၿပီး ေနာက္ဆံုး ေပ်ာက္ကြယ္သြားေလေလပဲ ျဖစ္မယ္လို႔ ယူဆၾကပါတယ္။

ေဆြးေႏြးပြဲအတြင္း ဘာသာလြတ္သူ ဝင္ေရာက္လာျခင္း

ဘာသာရွိေတြနဲ႔ ဘာသာမဲ့ေတြရဲ႕တိုက္ပြဲက ျပင္းထန္ေနဆဲ ပါပဲ။ ကမၻာ့ဇာတ္ခံုေပၚမွာေတာင္ မၿပီးႏိုင္မျပတ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနပါေသး တယ္။ ျမန္မာအြန္လိုင္းေလာကမွာေတာ့ ဆိုဖြယ္ရာမရွိေပါ႔။ ဘာသာရွိသူေတြ ဆြဲကိုင္တဲ့ဆင္ေျခကေတာ့ ဘာသာမဲ့သူေတြဟာ လံုေလာက္တဲ့ယံုၾကည္မႈ က်င့္ႀကံအားထုတ္မႈရွိရင္ ဘာသာေရးရဲ႕ အမွန္တရားေတြကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ျမင္ရမယ္ေပါ့။
ဘာသာေရးရဲ႕ အမွန္တရားေတြကို မျမင္ရေသးတာ ဒီ အမွန္တရားတြက တကယ္မရွိလို႔မဟုတ္ဘဲ ဘာသာမဲ့သူေတြဖက္က လိုအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနလို႕သာ မျမင္ရတာျဖစ္တယ္လို႕ တစ္ထစ္ခ် ေျပာဆိုၾကပါတယ္။ ဘာသာမဲ့ေတြ ဆြဲကိုင္တဲ့ဆင္ေျခကေတာ့ဘာသာရွိသူေတြဟာ လံုေလာက္တဲ့ရဲစြမ္းသတၱိနဲ႔ ေတြးေတာဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္း မရွိၾကလို႔ အစဥ္အလာ ဘာသာေရးယဥ္ေက်းမႈေတြရဲ႕ ပံုသြင္းလႊမ္းမိုးတာေတြကို ခံခဲ့ၾကရလို႔သာ ပကတိအမွန္တရားကို မျမင္ရတာျဖစ္တယ္လို တစ္ထစ္ခ် ေျပာဆိုၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ အျပန္အလွန္ ဆင္ေျခတင္ ေစာဒကတက္တာေတြက မီးခိုးမဆံုး မိုးမဆံုး ျဖစ္ေနရပါတယ္။



No comments:

Post a Comment